Ένα πρόβλημα της σύγχρονης δυτικής οικονομίας ειναι και η τεχνολογική ανεργία,δηλαδη η εκτόπιση της εργασίας των ανθρώπων απο τις μηχανές.Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε μια ματιά στο μέλλον οσον αναφορά τους αυτοκινητοδρόμους.Επίσης μιας και το συγκεκριμένο ιστολόγιο είναι υπερ των θέσεων του κινηματος Zeitgeist

και παρακολουθεί εκτεταμένα την πορεία του,αυτο το άρθρο(θα ακολουθήσουν και άλλα) καταδεικνύει πως η τεχνολογία απελευθερώνει τον άνθρωπο και πως με το σημερινό οικονομικο-κοινωνικό μοντέλο η μακροχρόνια άνεργία ειναι εξασφαλισμένη.Η κατασκευή τέτοιων δρόμων σήμερα θα είχαν ολέθρια αποτελέσματα καθώς θα ειχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας,σε μια κοινωνία όμως βασισμένη στους πόρους και όχι στην εργασία και στο κέρδος θα ήταν σαν μάνα εξ ουρανού

 

Αν οι εικόνες των αποκλεισμένων από το χιόνι περιοχών, των παγωμένων δρόμων και των κατεστραμμένων από το χιονιά ασφάλτων, σε κλείνει σπίτι σου, η ηλεκτρική άσφαλτος που σχεδιάζεται στο Idaho, θα σου λύσει το γκάζι!
Ο Scott Brusaw ηλεκτρονικός μηχανικός από το Αϊντάχο, επινόησε τη κατασκευή δρόμων από ειδικά κατασκευασμένο γυαλί, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν ηλιακή ενέργεια και να τη χρησιμοποιούν προκειμένου να λιώσουν το χιόνι και το πάγο από την επιφάνεια τους. Πρόκειται για μία κατασκευή από υπερ-ανθεκτικό γυαλί (το οποίο μελετούν ειδικοί κατασκευαστές στα πανεπιστήμια του Dayton και Penn) το οποίο θα αντέχει το βάρος των οχημάτων και θα παρέχει ομαλή πρόσφυση και ασφάλεια. Συγχρόνως, οι συλλέκτες ηλιακής ενέργειας κάτω από το επίπεδο της ασφάλτου θα λειτουργούν σαν ηλεκτρικές γεννήτριες, δίνοντας την εντύπωση που δίνει το πίσω τζάμι του αυτοκινήτου όταν αυτό θερμαίνεται! Η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγει η άσφαλτος δε θα λειτουργεί μόνο για τη θέρμανση του δρόμου. Με την ενέργεια αυτή, θα μπορούν να φορτιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να τροφοδοτηθούν οι λαμπτήρες του δρόμου καθώς και οι LED οδικές πινακίδες.

Το κόστος κατασκευής θα ανέρχεται στα εκατομμύρια/το χιλιόμετρο. Όπως τονίζει όμως ο κατασκευαστής, πρόκειται για ένα έργο που θα παρέχει ασφάλεια, θα αξιοποιήσει δημιουργικά τα λεφτά που δαπανώνται σε  εξοπλισμούς για το χιόνι, εκχιονιστικά μηχανήματα και επισκευές δρόμων (που ανέρχονται σε κάτι δις κάθε χρόνο) παρέχοντας συνάμα, ασφάλεια και εξασφαλίζοντας τη λειτουργία των,υπηρεσιών ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ο ίδιος λέει «Ελπίζω να αρχίσουμε να βάζουμε τα πρώτα θεμέλια, αυτή την άνοιξη».

Οι προσδοκίες του Brusaw είναι μεγάλες αλλά σε μεγάλο μέρος τις συμμερίζεται και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Απώτερος σκοπός του εμπνευστή του ηλεκτρικού δρόμου, η εξάπλωση της κατασκευής στον κόσμο, ο περιορισμός στο ελάχιστο της χρήσης ορυκτών καυσίμων στη μετακίνηση και η ποιοτική βελτίωση της κλιματικής αλλαγής.
Την ίδια στιγμή, στο Πολυτεχνικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, μία άλλη ομάδα σχεδιάζει το πρώτο ηλεκτρικά θερμαινόμενο πεζοδρόμιο. Το ηλεκρικό πεζοδρόμιο θα απομακρύνει τον πάγο από την επιφάνειά του και θα βοηθά ενεργειακά τα γύρω σπίτια. Η απόσβεση της κατασκευής του, μάλιστα, υπολογίζεται στα 6 χρόνια. Ζεστάθηκες;

 

 

Advertisements